Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Al op jonge leeftijd hebben kinderen vragen rond hun eigen lichaam en seksualiteit: waar komen baby'tjes vandaan, waarom zoenen mensen elkaar, wat is verliefd zijn, ... In dit boek staat het verhaal van Zoë en Tom. Hun poes heeft kleintjes gekregen! Net als uw kind hebben Zoë en Tom een heleboel vragen, die beantwoord worden door hun mama en papa. Met behulp van dit leuke verhaal kunt u het moeilijke onderwerp seksualiteit aansnijden en het gesprek daarover ondersteunen. Zonder omwegen en in gemakkelijke taal voor kinderen worden de voortplanting en de geboorte uitgelegd. De mooie illustraties verduidelijken de tekst en helpen om de uitleg te visualiseren.
Seksualiteit --- Gezinsuitbreiding --- 433.4 --- RSV basisonderwijs --- seksuele opvoeding --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sex instruction for youth --- Didactics of biology --- voortplanting (mensen) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- zwangerschap --- bevalling --- geboorte --- seksuele vorming --- informatieve jeugdliteratuur
Choose an application
Kinderen in Nederland brengen vanaf hun vierde tot en met ongeveer hun twaalfde een groot deel van hun tijd door op de basisschool. Daar zitten ze in een klas samen met een groep andere kinderen en voor velen is dit acht jaar lang dezelfde groep. Een groot deel van de sociaal-emotionele ontwikkeling vindt dus plaats in deze setting.In dit boek behandelt Francine Jellesma alle aspecten van deze ontwikkeling: relaties met leeftijdsgenoten, de band en interacties met de leerkracht, de emotionele ontwikkeling en de sociaal-emotionele problemen in de klas inclusief de bijbehorende doelen en interventies. Ze gaat specifiek in op faalangst, schoolweigering, pesten, motivatie en betrokkenheid. Ook de grote ontwikkelingspsychologische theorieën komen aan bod, evenals de pedagogische theorieën over onderwijs en hoe je deze terugziet in de manier waarop het onderwijs is vormgegeven. Daarnaast legt Jellesma uitgebreid uit welke doelen scholen op sociaal-emotioneel gebied moeten behalen.
Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- onderwijspsychologie --- Didactics of primary education --- Educational psychology --- Personality development --- socio-emotionele ontwikkeling --- 433.4 --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- didactiek --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Leraren basisonderwijs --- Psychologen --- Pedagogen --- Logopedist --- Relatie leerling - school --- Leeftijdsgroepen --- Pesten --- Faalangst --- Motivatie --- Betrokkenheid --- Betrokkenheid ouders-kind --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- schoolbetrokkenheid --- emoties --- PXL-Education 2020 --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingsproblemen --- basisonderwijs --- pesten --- motivatie --- Leraar basisonderwijs --- Psycholoog --- Pedagoog --- Leeftijdsgroep --- Ouderbetrokkenheid
Choose an application
Het Sensoa Vlaggensysteem is een methodiek waarmee je seksueel gedrag kan inschatten. Aan de hand van zes criteria kan je het gedrag beoordelen met verschillende kleuren vlaggen en krijg je suggesties om er gepast op te reageren.In dit handboek wordt het?Sensoa Vlaggensysteem?uitgelegd en onderbouwd. Achteraan staat?de?normatieve lijst van seksuele gedragingen die veel voorkomen op een bepaalde leeftijd. Met deze lijst beoordeel je het seksueel gedrag van kinderen en jongeren beter. In het boek zijn ook 44 geïllustreerde situaties uitgewerkt. Op iedere kaart staat een situatie getekend?van seksueel gedrag van kinderen of jongeren. Elke situatie is beoordeeld aan de hand van 6 criteria. Op basis van die beoordeling wordt een pedagogische reactie gesuggereerd. Het Vlaggensysteem is ontwikkeld door Sensoa in samenwerking met Movisie en het werkveld in Vlaanderen. Er zijn inmiddels al diverse afgeleiden ontwikkeld. Meer informatie, oefeningen en instrumenten zijn te vinden op www.vlaggensysteem.behttps://shop.sensoa.be/products/vlaggensysteem)
Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderpsychologie --- Sexology --- Personality development --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- grenzen (psychologie) --- Seksuele opvoeding --- #KVHB:Gedrag; storend --- #KVHB:Seksueel gewelddadig gedrag --- #KVHB:Seksualiteit --- 433.4 --- educatieve spellen --- normen --- seksualiteit --- seksuele opvoeding --- spelmaterialen --- Seksualiteit --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sexual ethics --- Children --- Sexual behavior --- grenzen --- voorlichting --- RSV basisonderwijs --- Grensoverschrijdend gedrag --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderen --- Jeugd --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Secondary education --- jeugd --- kinderen --- seksuele stoornissen --- seksueel misbruik --- Relationele en seksuele vorming --- Kind --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- Seksuele ontwikkeling
Choose an application
Een klas vandaag is een diverse klas, en die diversiteit is breed: afkomst, taal, etniciteit, gender, beperking, ... Kwaliteitsvol onderwijs is een recht voor alle leerlingen. Als leerkracht doe je al heel wat inspanningen om daaraan tegemoet te komen. Toch voelen leerkrachten zich vaak niet voldoende voorbereid en weten ze niet altijd hoe om te gaan met de aanwezige diversiteit.Hoe creëer je als leerkracht een inclusieve leeromgeving? Is inclusie een kwestie van attitude? Wat kan je doen om de diversiteit in de klas te waarderen en te benutten? Hoe ondersteun je leerkrachten in hun competentiegroei? Hoe bouw je een krachtige samenwerking uit met collega?s, leerlingen en ouders? En wat is er nodig om alle leerlingen vanuit hun volle potentieel te laten deelnemen in de klas?Op die vragen wil het boek Vol potentieel. Krachtig lesgeven in diversiteit een antwoord bieden. Het is een neerslag van de inzichten en het wetenschappelijk onderzoek uit het Potential-project. Potential wil de competenties van zowel ervaren als toekomstige leerkrachten versterken en inzetten op verbindende samenwerking tussen collega?s, ouders en leerlingen in het creëren van inclusieve leeromgevingen. Alle leerkrachten, ouders en leerlingen hebben potentieel om samen een inclusieve leeromgeving te vormen. Aan de hand van veelvoorkomende vragen rond inclusief onderwijs geven de auteurs in dit boek inzicht in hoe we dat potentieel kunnen aanboren.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792684/Vol-potentieel
diversiteit --- inclusief onderwijs --- binnenklasdifferentiatie --- professionalisering --- Leraren; opleidingen --- Intercultureel onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Professionalisering --- Leraren ; professionalisering --- 454.23 --- didactische principes --- differentiatie --- zorgverbreding --- inclusie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- School management --- interculturele communicatie --- intercultureel onderwijs --- Flanders --- Onderwijs --- Diversiteit --- Inclusie --- Ouderbetrokkenheid --- Klassenmanagement --- Inclusief onderwijs. --- Leraren ; professionalisering. --- Professionalisering. --- binnenklasdifferentiatie. --- didactische principes. --- differentiatie. --- diversiteit. --- inclusie. --- inclusief onderwijs. --- professionalisering. --- zorgverbreding. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding. --- 454.6 --- Sociology of education --- Teaching --- didactiek --- inclusief beleid --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs en maatschappij --- Differentiatie ; onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- 433.4 --- 454 --- kunsteducatie --- inclusiviteit --- onderwijs --- Competenties --- vaardigheden --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- gender --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Didactiek (algemeen) --- 460.6 --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Geïntegreerd onderwijs --- Belgium --- Essays --- Education --- Sociology --- Policy --- Science --- Book --- Diversity policy --- Educational sciences --- Intersectionality
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|